Sledujte nás:
Weather IconDnešná teplota na Fuerteventure 20°C, pocitovo 20°C
+421904 225 384
info@oceanholic.sk
Fuerteventura, Spain
Pridať sa
OCEANHOLIC

Surfing a jeho 8 výhod pre zdravie

Surfing je dlho považovaný za vzrušujúci šport, ktorý si získava srdcia a mysle tých, ktorí hľadajú vzrušenie a adrenalín. Zamysleli ste sa však niekedy nad neuveriteľnými zdravotnými výhodami, ktoré vyplývajú z jazdy na vlnách?

Surfovanie nie je len o chytaní vĺn a opaľovaní sa. Verte, že ponúka omnoho viac. Od zlepšeného kardiovaskulárneho zdravia až po zvýšenú flexibilitu a rovnováhu.

Poďme sa teda spoločne ponoriť do sveta surfovania a preskúmajme množstvo výhod pre duševné a fyzické zdravie, ktoré tento fantastický šport ponúka.

Krátke zhrnutie

  • Spoznáte neuveriteľné výhody surfovania pre fyzické a duševné zdravie
  • Posilníte svaly tela, zvýšite výkon a znížite riziko zranenia pomocou kondicionovania hornej časti tela
  • Zlepšíte si imunitný systém, zvýšite náladu a zároveň získate vitamín D a zlepšíte spánok
surfové kempy
Surfing je pokladnica zdravotných výhod

Surfovanie je viac než len adrenalínový šport; je to pokladnica zdravotných výhod, ktorá čaká na objavenie. Ako celotelový tréning zapojíte core, hornú časť tela a nohy, čím získate jedinečný fitness zážitok.

Okrem toho, výhody surfovania pre duševné zdravie sú rovnako pôsobivé, pretože má vlastnosti na zmiernenie stresu a zlepšenie nálady či odbúranie pocitov tiesne.

Aj keď nemáte žiadne skúsenosti so surfovaním, pripravte sa vďaka nášmu projektu Oceanholic chytiť svoju prvú vlnu a transformovať svoje telo, myseľ a dušu, popri objavovaní úžasného sveta surfovania.

1. Surfing a Kardiovaskulárne výhody

Vedeli ste, že surfovanie je výborný spôsob, ako posilniť srdce a zlepšiť krvný obeh? Zapojením srdca a zvýšením prietoku krvi vedie surfovanie k zdravšiemu srdcu a nižšiemu riziku srdcových chorôb.

American Heart Association odporúča dospelým:

  • Doprajte si aspoň 150 minút týždenne miernej intenzity cvičenia alebo 75 minút týždenne intenzívnej aeróbnej aktivity, prípadne kombináciu oboch, najlepšie rozložených počas týždňa.
  • Pridajte mierne až vysoko intenzívne cvičenie na posilňovanie svalov (ako je odpor alebo závažia) aspoň 2 dni v týždni.
  • Strávte menej času sedením. Dokonca aj ľahká intenzita cvičenia môže kompenzovať niektoré riziká sedavého zamestnania.
  • Získajte ešte viac výhod tým, že budete aktívny aspoň 300 minút (5 hodín) týždenne.
  • Postupne zvyšujte množstvo a intenzitu


,,Takže namiesto toho, aby ste bežali na trenažéri vo fitku, prečo nezobrať dosku a ísť pracovať na svojich surf schopnostiach?“

Baška z Oceanholic

Surfovanie nie je len zábavné a príjemné fyzické cvičenie, ale zapája aj rôzne svalové skupiny a poskytuje tak precvičenie celého tela.

Prečo teda nevyraziť na vlny k zdravšiemu srdcu a nezažiť výhody kardiovaskulárneho cvičenia, ktoré surfing pre zdravie ponúka?

Surfing pre zdravie
Surfing je neuveriteľný spôsob ako spáliť kalórie

2. Surfing a Calorie Burning Powerhouse

Myslíte si, že surfovanie je len pokojná plážová aktivita? Zamysli sa znova! Ponúka intenzívny tréning celého tela, ktorý kombinuje kardio, silový tréning a zapojenie základných svalov.

Vďaka tomu je to neuveriteľný spôsob, ako spáliť kalórie, na rovnakej úrovni ako futbal, lezenie po skalách alebo cvičenie v posilňovni.

A to nie je všetko – surfovanie v studenej vode vám môže nepriamo pomôcť spáliť nadbytočné kalórie tým, že udrží vaše telo v teple a udržiava pravidelnú telesnú teplotu.

Vďaka intenzite pádlovania a chytania vĺn budete zhadzovať kalórie a budete sa zlepšovať, pričom si tento šport skutočne užijete.

Vyskúšajte teda surfing a zažite jeho potenciál na spaľovanie kalórií na vlastnej koži! Urobte to pre zdravie.

surfer na vlne
Surfovaním precvičíte celé telo

3. Core a sila

Surfovanie je viac než len zábavná vodná aktivita; je to fantastický spôsob, ako rozvíjať základné svaly a silu. Zapojením trupu, bokov, dolnej časti chrbta, rúk a nôh počas surfovania si precvičíte celé telo a budete ťažiť z výhod vo svojom každodennom živote.

Nepodceňujte však dôležitosť silného coru-stredu tela pri surfovaní. Je nevyhnutné pre lepšiu rotáciu tela a kontrolu, čo vám umožní vykonávať pôsobivé triky a manévre na vlne.

Poďme sa teda ponoriť do významu svalov jadra a kondície hornej časti tela pri surfovaní.
Dôležitosť základných svalov pri surfovaní

Stred tela

Silný core je rozhodujúci pre zlepšenie vašich surfovacích schopností. Umožňuje väčšiu rotáciu tela a kontrolu pri vykonávaní trikov a manévrov.

Okrem toho sú hlavné svaly vrátane brušných svalov, svalov dolnej časti chrbta a svalov bedrového kĺbu neuveriteľne dôležité pre rovnováhu a stabilitu, vďaka čomu budete tieto triky vykonávať s presnosťou a kontrolou.

Ako teda môžete dosiahnuť sexy brucho? Surfing je úžasný spôsob, ako precvičiť svaly tela! S každým drepom a rovnováhou na vašej surfovej doske posilníte svoj core a zlepšíte svoj surfovací výkon.

Horná časť tela a ramená

Surfovanie nie je len o sile stredu tela; je to tiež skvelý spôsob, ako zlepšiť kondíciu hornej časti tela a ramien. Posilňujete:

  • chrbát
  • deltový sval
  • triceps
  • svaly hrudníka

Kondicionovanie hornej časti tela a ramien je nevyhnutné na zlepšenie vášho výkonu pri surfovaní, zvýšenie sily a vytrvalosti a na ochranu pred možnými zraneniami.

Cvičenia ktoré môžu pomôcť:

  • Push Ups
  • Pull Ups
  • Plank
  • Shoulder press

Tieto cvičenia sa zameriavajú na chrbát, deltový sval, triceps, hrudník, svaly paží a ramenné svaly.

Surfovanie zlepší vaše duševné zdravie, flexibilitu, vytrvalosť a rovnováhu

4. Zlepšite si svoju náladu a duševné zdravie

Premýšľali ste niekedy nad tým, prečo sa surferi zdajú byť takí bezstarostní?

Surfovanie nie je len fyzicky náročný šport; je to tiež neuveriteľne prospešné pre vašu duševnú pohodu. Upokojujúci rytmus vĺn, slaný vánok a rozsiahly otvorený oceán poskytujú meditatívny zážitok, ktorý pomáha znižovať stres a úzkosť.

Surfovanie navyše aktivuje amygdalu a hipokampus v mozgu, čím podporuje relaxáciu a duševnú jasnosť.

Ale to nie je všetko. Poznáte – Mammalian Dive Reflex, fascinujúca fyziologická reakcia tela, ktorá sa vyskytuje u cicavcov, keď sú ponorení do vody, spôsobuje:

  • spomalí tep
  • redistribuje krv do životne dôležitých orgánov
  • znižuje úroveň stresu
  • navodí stav pokoja

Zvezte sa teda na vlne a nechajte surfovanie zlepšiť vašu náladu a duševné zdravie.

Podľa štúdie vykonanej v Austrálii:

„Na konci šesťtýždňového programu mali tí, ktorí dostávali surfovú terapiu, zníženie depresie, úzkosti, hyperaktivity a symptómov nepozornosti, ako aj menej emocionálnych problémov. Toto bolo porovnané v kontrolovanej skupiny s tými, u ktorých tieto symptómy už boli zvýšené.“

Inštitút pre duševné a fyzické zdravie a klinický preklad Deakin University.

5. Zvýšte flexibilitu, rovnováhu a vytrvalosť

Surfovanie vám umožní zlepšiť vašu flexibilitu a rovnováhu, čo zase môže zvýšiť váš celkový fyzický výkon a znížiť riziko zranenia.

Neustálym prispôsobovaním sa neustále sa meniacim vlnám a udržiavaním rovnováhy na surfovej doske podporíte svoje telo a zvýšite svoju flexibilitu.

Čím dlhšie budete surfovať, všimnete si, ako vaša flexibilita a rovnováha dosahujú nové výšky. Pravidelným surfovaním posilníte svoje kardiovaskulárne zdravie, zvýšite svoju vytrvalosť a spevníte svaly.

Surferka na pláži
Slaná voda má pozitívny vplyv na krásu

6. Vitamín D a efekty slanej vody na krásu

Vedeli ste, že slaná voda a slnko popri surfovaní môže dať zásadný impulz surferom pre skrášľovací boost? Prírodný elixír oceánu môže zmierniť akné pôsobí ako prírodný peeling a podporuje silné a zdravé vlasy.

Keď nabudúce vyrazíte do vĺn, nájdite si chvíľu a ocente výhody krásy, ktoré oceán ponúka.

A nezabudnime na prirodzené opálenie. So svojimi povzbudzujúcimi účinkami vám surfovanie môže poskytnúť žiarivý a atraktívny vzhľad. Surfovanie pod slnkom ponúka jedinečnú príležitosť nasať základné množstvo vitamínu D, ktorý je kľúčový pre pevnosť kostí a prevenciu chorôb.

Pri užívaní si vĺn je však dôležité pamätať na význam ochrany pred slnkom.

Nanášanie opaľovacieho krému a nosenie ochranných pomôcok zaistí, že budete využívať výhody vitamínu D bez rizika spálenia a dlhodobého poškodenia pokožky.

Väčšina surfistov si užíva surfovanie ráno, keďže slnko je menej silné a veterné podmienky sú optimálne.

Takže chytajte lúče pri jazde na vlne, ale nezabúdajte na ochranu pred slnkom, aby ste si udržali zdravie a vitalitu pokožky.

7. Studená voda naštartuje imunitný system

Ponorením sa do studenej vody stimulujete svoj imunitný systém, aktivujete biele krvinky a cytokíny, ktoré pomáhajú bojovať proti infekciám a chorobám.

„Cytokíny sú malé proteíny, ktoré sú kľúčové pri kontrole rastu a aktivity iných buniek imunitného systému a krvných buniek. Keď sa uvoľnia, signalizujú imunitnému systému, aby vykonal svoju prácu. Cytokíny ovplyvňujú rast všetkých krviniek a iných buniek, ktoré pomáhajú imunitným a zápalovým reakciám tela.“

American Cancer Society

Takže, keď budete nabudúce surfovať v ľadových vodách, pamätajte, že nie ste výzvou len pre seba, ale že tiež dávate svojmu imunitnému systému potrebnú podporu. Prijmite chlad a nechajte ho posilniť obranyschopnosť vášho tela.

vlny
Surfingom zlepšíte imunitný systém a aj kvalitu spánku

8. Zlepšíte kvalitu spánku

Surfovanie neprospieva len vášmu telu a mysli počas dňa – môže tiež zlepšiť kvalitu spánku v noci.

Dostanete výbuch dopamínu, ktorý je známy ako „dobrý“ hormón, keď chytíte a zjazdíte peknú vlnu.

Po čase strávenom v oceáne sa budete cítiť uvoľnenejšie. Toto sa nazýva BLUE MIND THEORY.

Znižovaním stresu, úzkosti, nespavosti a podporovaním lepších vzorcov spánku vám surfovanie môže pomôcť dosiahnuť pokojný nočný spánok, ktorý je nevyhnutný pre celkové zdravie a pohodu.

Nech je to teda vašou vstupenkou nielen k zdravšiemu, šťastnejšiemu životu, ale aj k lepšiemu spánku


Slovo na záver

Na záver možno povedať, že surfovanie nie je len mimoriadny šport, ktorý ponúka široké spektrum benefitov pre duševné a fyzické zdravie, ale aj skvelý tréning. Surfingom si v podstate môžete predĺžiť život.

Od zlepšenia kardiovaskulárneho zdravia a svalovej sily až po zlepšenie nálady a duševnej jasnosti, surfovanie má niečo pre každého.

Či už ste začiatočník alebo skúsený profesionál, osvojte si mnohé zdravotné výhody surfovania a nechajte tento vzrušujúci šport zmeniť váš život.

Keď budete jazdiť na vlnách, nezabudnite, že nedosahujete len osobné míľniky, ale odomykáte aj svet zdravotných výhod, ktoré obohatia váš život na pláži aj mimo nej.

Tak čo?

Ste pripravení ponoriť sa do sveta surfovania a objaviť jeho neuveriteľné zdravotné výhody?
Nech je surfovanie vaším pasom k zdravšiemu a šťastnejšiemu životu!

Využite naše surfové kurzy pre začiatočníkov na ostrove Fuerteventura (Kanárske Ostrovy). Nauč sa surfovať a ži svoj surférsky sen.

Booknite si náš surfový kemp s OCEANHOLIC už dnes

Barbora Raschman
, 26. januára 2024
envelopemap-markersmartphonechevron-down
Barbora

Barbora

Odpovedám rýchlo :)

I will be back soon

Barbora
Ahoj surferi! 👋🏼
Vítam vás na mojej stránke, keby ste sa ma potrebovali niečo spýtať, neváhajte 😊
WhatsApp